La València de Rita i altres…


Sóc un valencià de la Marina Baixa.

A la capital de l’antic Regne la visite molt de tard en tard, i des de sempre, per motius professionals o mèdics. L´única connexió viable per a mi, és l’autopista, de pagament, tot un avís per impedir la visita de plaer i poder saludar els meus conciutadans . He tingut que pagar durant estos últims trenta anys  una “tassa” a Aumar per visitar-la. Quan no existia l’autopista, el viatge era una odissea: travessàvem tots els pobles  costaners    –des de Benidorm a la mateixa València— per poder aplegar. L’aeroport  per desplaçar-me a València, des d’Alacant, sempre ho he considerat un disbarat, per la pèrduda de temps que m’ocasiona l’anar i el tornar. El ferrocarril és preferible: em deixa al centre de València, però he d’anar de la Vila a Alacant (sumant seixanta quilòmetres extres al viatge).
Els geògrafs en diuen vertebració a l’eix de comunicacions de un poble o un País. El meu País està molt mal vertebrat, i quan ho està bé, és paga una tassa pel peatge.
Les poquetes vegades que m’he passejat per la València històrica m’ha encantat la seua gent: m’he sentit part del tot. He tingut cabuda i m’he sentit valencià entre els valencians que ho són.
La meua preocupació actual del cap i casal és, que com pot seguir sent alcalde Rita Barberà ? Que ens passa als valencians? Per què permetem que ens governen estes persones?
Rita Barberà, que per cert no conec de res, em recorda a la meua sogra, una senyora sense estudis, però que sap “treballar-se” a qui ella vol, per a aconseguir tot el què es proposa. I quan dic treballar-se, vull dir regalar una pastilla de xocolate a un, un quilo de peix a un altre o una dotzena d’ous al més d’allà. Tots contents i agraïts amb ella. Una espècie de “Bigotes” d’anar per casa.
Quin poble és el poble valencià? El que funciona per recomanacions? Sembla que sí: Rita i la meua sogra són  escola de vida. Una escola de vida .
Una altra València hauria de ser possible.

Anuncis

2 thoughts on “La València de Rita i altres…

  1. Des de Barcelona i, sigui dit i rebut, amb tot el respecte, fa anys que no entenc aquesta potència del PP a València en general. Aquestes majories absolutes i consecutives.

    No estic en allà i no puc dir gaire més, però no deixa de causar-me sorpresa cada cop que hi ha eleccions. Les darreres eleccions a la Generalitat ja varen ser el no va més, amb el president presumptament imputat i així i tot, candidatura guanyadora.

    Són tan dolentes les alternatives?

  2. Hola tomàs. Bon dia.
    Les alternatives no és que siguen dolentes, són idèntiques en el quefer diari, en la praxis. Som uns valencians que funcionem (democràticament) afiliats a unes grans famílies “polítiques” d’amiguets piramidals. La cosa nostra,(local) em sembla una bona definició.Un postfranquisme ben assumit i executat per la partitocracia constitucional.
    Salutacions.

Deixa un comentari

