El naixement de la novel·la a mode d’heretgia.

on

Qualsevol fet es pot convertir en una història. Si el fet fou amorós, la història tindrà moltes possibilitats de convertir-se en tema amorós. Si el fet fou bèl·lic, la història portarà episodis de guerra inevitablement. Qualsevol fet humà es pot narrar, des de la proximitat o la llunyania: a més llunyania temporal, més imaginació i més ficció. Quan més tarde, el fet, a passar a un papir, pergamí, plom o llosa…més màgia.

Acabe de gaudir  l’òpera Cavalleria Rústica de Pietro Mascagni. Què gran invent, pense, la Pasqua catòlica: la resurrecció del líder i la possibilitat d’una segona part narrativa, com a fondo, del drama amorós de l’òpera de Mascagni.

Qui va dir que totes segones parts són dolentes? La segona part del Quixot fa la primera fresca.

Uns fets apareguts en la premsa escrita estan informant-nos de la mort d’un altre líder per tal de tancar una novel·la inconclusa.

En internet pots participar en la creació de novel·les que són escrites per moltes mans. Diversos autors col·laboren de forma gratuïta en aquestos projectes editorials. Les històries es conten amb intencionalitats moltes vegades inconfessables. En aquesta, el personatge principal es dóna per mort… però no es pot mostrar el cadàver. Ressucitarà? Esta vegada no li han posat una llosa en la tomba, l’han llançat al generador de  vida: la mar.

L’aigua com a símbol. On res mor. La segona part és al fenyedor dels escriptors d’històries, de vides i de mons.

PS: un fet i la realitat solen ésser tangencials en les bones novel·les.

Deixa un comentari

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s