Dimarts de Glòria.


Ordenant-se el contingut de les maletes de la seua vella BMV, es va trobar un full blanc plegat tres vegades sobre sí mateix, tacat, arrugat i brut, però amb lletra llegible i pulcra.

<<Hui és dimarts de glòria per a mi. Sóc assegut a una casa-masia, a esquenes de Els Castellets. He dinat una truita amb formatge, cuinada per mans angleses. Una dona major  –anglesa—m’ha obert la porta de la casa-masia. A l’entrada deia: “bar abierto”, però ni una ànima pels voltants. Sols un gros negre, jove, a la porta, gallines en un tancadet metàl·lic i uns periquitos engabiats en l’espai que dóna la fondària d’una finestra de la fatxada de la casa-masia. Cigales estridents a l’entorn. Pau, pau, molta pau i quietud. La dona major sol parla anglés, no ens hem entés. Una xiqueta d’uns dotze anys —parla valencià, castellà i anglés— m’ha dit que podíem fer-me una truita amb formatge. Me l’han servida  amb pa i all i oli. He demanat una cervesa…i en tenien, freda me l’han servida. Fantàstic!

…..

…..

He arribat ací gràcies a una amiga.

L’ama  –anglesa— cert que no diu ni una  paraula en castellà o valencià. La xiqueta m’ha informat que es pot dormir per vint euros. M’ha fet que l’ acompanyara i m’ha mostrat l’habitació,de la part alta de la masia,  que lloguen. Farà gust dormir una nit. Segur que tornaré –em dic a mi mateix.

Acaba d’arribar un senyor que ha de ser el iaio de la xiqueta, sol parla anglés. Apanyats anem! La neteta traduïx i fa d’intèrpret.

De postres em duen un café.

Sí, hui és dimarts de Glòria.>>

Deixa un comentari

