Bancs d’inversió i bancs de dipòsits.


Hui, mentre desdejunava, el cambrer que m’ha servit com de costum( mentre xispejava de forma agradable) però com a novetat, em comentà les sensacions de la seua situació professional: en són cinc treballant. La clientela és mínima, comparant amb altres temps   –fa un any—   ara mateix som dues tauletes ocupades, en la meua, jo i el gos, en l’altra, un jubilat escocés amb una canya. Hui és diumenge –li dic, i supose que la gent s’alça tard…. em talla dient-me que no,  –més tard tot continuarà igual. També per la vesprada… i no diguem per la nit…

Aquesta conversa em ve al cap després de llegir  l’article que acabe d’enllaçar.

La qüestió hauria de remoure les nostres consciències. La passivitat pot ser pertorbadora. Les democràcies occidentals poden estar afectades per un parany que ens fa mirar a Somàlia i no a casa. 

Altra idea de hui ha estat el record dels bandolers de les nostres terres. No són uns precursors dels okupes actuals? Les seues accions van ser producte d’una situació anòmala de la societat?

Dels pirates no diré cap cosa, sempre han existit. Ara, la majoria porten corbata i ordinador (els seus sicaris faran la faena bruta)

Em pregunte  si el gran capital juga i mana les democràcies occidentals? Caminem  cap a una societat dividida entre okupes  i futurs okupes?

Deixa un comentari

