Desassossec


 

Tota la nit entre pols, cases, exàmens i preocupacions. El subconscient m’ha fet un repàs, mentre dormia, de totes les cabòries que he hagut de travessar en aquestos darrers anys. Un esperit inquiet es removia en el meu passat que no s’acaba d’oblidar. Desassossegat m’he despertat i m’he alçat.

Quan he arribat, ja ben despert, a engegar el cotxe, m’he portat la primera sorpresa real: el cotxe, l’arranc, no feia moviment,eren les huit del matí, a les huit i deu per fi s’ha posat en marxa. En deu minuts ja m`havia fet el mapa del dia, grua, mecànic, adéu a la faena i a casa. He esborrat el meu pla B i m’he dirigit cap l’Institut. Sobre les huit i vint arribe, primera trifulca: el conserge no permet que entren amb mi dues alumnes, ja que no pot entrar-ne cap mentre no “sone” el timbre d’entrada. Desdejune de pressa i corrent: sona el timbre de la primera classe, jo desdejunant, abandonen la cantina els meus companys; pense que arribaré tard a classe. Arribe prompte: els alumnes a comptagotes, un, dos, tres….en uns deu minuts després de mi, tots. Seguim treballant el Corn d’Àfrica:el Golf d’Adén. Per ells haurien de tallar el coll, literalment, als pirates –bombardejar-los també. Hem acabat culpabilitzant de l’atur als immigrants que vénen sense papers. Segons ells quan “nosaltres” ens vam veure en l’obligació d’immigrar a Alemanya o a França ho vam fer amb papers, no com esta gent que ve a llevar-nos la faena, diuen. Trist he eixit de classe amb la seguretat i la convicció dels meus alumnes. No dubten. Es mouen en el món de la certesa.

Segona hora a l’Institut: fer temps per a la guàrdia de l’hora següent. He aprofitat per a demanar hora al mecànic, me l’han donada per a demà a les huit i mitja, però no han trobat les meues dades ni les del cotxe a l’ordinador, preocupació. M’hauran borrat?

Guàrdia, he xarrat massa i he criticat la vaga que planteja el professorat per al proper dia dèsset de desembre. El mal és que ho he plantejat criticant un company que sol faltar a classe, però que el dia de vaga s’apuntarà el primer. Qui sóc jo per a criticar un company? Em dol el que he fet. Ell és lliure de fer el que crega convenient. Jo hauria de preocupar-me per la meua actitud i prou. He d’estar fent-me vell, li he dit a la meua companya de guàrdia.

Esplai, l’aprofite per baixar a Benidorm per a que m’arrreglen l’ordinador que s’ha espatllat. Ho faig –dispose de l’hora següent a l’esplai—isc de la tenda d’ordinadors a les dotze i quart, arribe tard, no hi ha manera d’eixir de Benidorm, han tallat la carretera natural d’eixida, arribe tard. Sí, he arribat tard. Una companya em cuida la classe, li demane disculpes.

Segon esplai,guàrdia de biblioteca, no la faig, hui li toca a la companya de biblioteca, un encant.

En la sala de professors la companya que m’ha substituït per arribar tard, em comenta la dificultat per mantenir l’ordre a la classe: jo ja estic acostumat al desgavell d’aquestes divinitats orgulloses de tretze anys que insulten amb la mirada i amb la paraula.

Una i deu de migdia, comence l’última classe, comente l’examen del dia anterior, sol han aprovat tres persones de dotze. No saben escriure normativament. Tampoc els preocupa. Es considera normal no saber escriure. S’accepta amb resignació. Igual que jo accepte el dia que he tingut.

Acabe de fer un repàs –corrent– del que ha estat el matí: me l’he passat corrent, açò no està bé. Ho he solucionat tot, però no em sent bé.

Per la vesprada, no ho conte, però també me l’he passada corrent i, ho he solucionat tot. Però el desassossec és amb mi. Què passa?

Demà m’alçaré…………agafaré el cotxe………. arrancarà?

Socors!!!

Deixa un comentari

